Cards of Maria

Lil´Scrappers CC

Posted on: söndag, mars 16, 2008

Här kommer de tre kort jag har hunnit med i CyberCropen inne på Lil´Scrappers.

På kort 1 har jag lekt lite med min nya maskin, Cuttlebug. Jag ville göra ett kort utan stämplar då jag gör så många sådana kort. Den är gjord efter en skiss, väldigt fritt efter skissen faktiskt. Material:

  1. Rosa Fabrian Elle Erre som kortstomme.
  2. Vit självhäftande filtbård
  3. Det vita fyrkanterna samt de rosa figurerna är stansade i självhäftande cardstock. Jättelätt att arbeta med hjälp av maskinen och så enkelt att fästa på kortet.

Allt material – utom Cuttlebug dies – hittar du i shopen.

lilscrappers-cc-1.jpg

På kort 2 har jag stansat ut ordet Mor med maskinen. Material:

  1. Lila Fabriano Elle Erre som kortstomme.
  2. Mönstrade arket är Inkidos Pastell Rand.
  3. Den vita rektangeln är Vita och den rosa självhäftande cardstock, samma som jag stansat ut texten med.
  4. Stämpel från Cards of Maria Motivstämplar.

Allt material hittar du i shopen.

lilscrappers-cc-2.jpg

På kort 3 har jag återigen stansat ut ordet Mor men här har jag färglagt de vita bokstäverna med ProMarker pennan Amethyst. Material:

  1. Vit Fabriano Elle Erre som kortstomme.
  2. Mönstrade arket från Inkidos Karamell Rosa Spets.
  3. De båda rektanglarna är självhäftande cardstock, likaså texten.
  4. Stämpeln kommer från Stämpelboden. Den är färglagd med ProMarker pennor, utklippt och monterad på tunna 3D-kuddar.

Allt material utom stämpeln hittar du inne i shopen.

lilscrappers-cc-3.jpg

Ni missar väl inte chansen att få en RAK utav mig? Läs mer här.

Här kan du läsa mer om Uppysslingen, en kort- & scrapträff i Uppsala.

***

(in english)

Here are the three cards that I managed to make for this weekends CyberCrop at Lil´Scrappers.

First card is made from a sketch and I desided to just use my Cuttlebug dies and not a stamp for this card. Second card is a Mother Day-card and made for a picture challenge. The picture was on a bunch of pillows in great colours, I fell for the purple pillow so I went on that. Third card was made for the Seasons Colors challenge. I choosed springcolors. And again I made a Mother Day card.

Don´t miss the chance to get a RAK from me, read more here.

 /Maria

Kommentera

mars 2008
M T O T F L S
    Apr »
 12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
31  

Arkiv

  • 8,726 hits
