Cards of Maria

Nykläckt

Posted on: måndag, mars 17, 2008

Här kommer ett nytt kort med en av de nya stämplarna. Stämpeln är den söta Ägg-Draken och den kan användas både till påsk och babykort. Och det här kortet är just ett babaykort med den småroliga texten ‘Nykläckt’. Jag har gjort fler kort med de nya stämplarna men de kan jag inte visa än då jag gjort dem till kommande utmaningar inne på Kort i Fokus.

Här har jag använt mig av rosa Fabriano Elle Erre, Inkidos ‘Karamell Rosa Spets’, och jag har stansat ut texten i rosa självhäftande cardstock som jag sedan mörkat lite med ProMarker pennan ‘Lilac’. Allt material utom ProMarker-pennor och dies hittar du i shopen.

Som vanligt har jag stämplar och klippt ut och monterat på 3D-kuddar. Den här gången gjorde jag det flera gånger för att ge draken lite dimension.

nyklackt.jpg

nyklackt-nara.jpg

***

(in english)

Here is a new card with one of my new stamps, the cute little Egg-Dragon. He is stamped several times to get a 3D feeling. I did a baby-card to show that one does not have to use him/her just for easter cards. The sentiment is ruffly translated ‘Newly Hatched’.

I have used self-adhesive cardstock to cut out the letters, then I have darkened them with ProMarker-pen ‘Lilac’.

/Maria

4 svar to "Nykläckt"

Tack för alla fina ord, jag blir alldeles rörd!
Dina stämplar är så roliga att jobba med och ger ett
enastående resultat!
Lite i förskott önskar jag dej – GLAD PÅSK!
Kramar,
Lotta/ FruH

Vad fint kort du gjort av lilla söta äggdraken!
Den och många fler av dina stämplar blev en succe i Sävsjö, jätteskoj 🙂

Önskar dig en fin påsk!
Kram
Cia

Tusen tack för de snälla orden i min blogg!
Jättegulligt kort! Och fiffigt med självhäftande cs till bokstäverna!
Kram, Gunvor

Adorable stamp! Nice to visit your blog! Deb

Kommentera

mars 2008
M T O T F L S
    Apr »
 12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
31  

Arkiv

  • 8,726 hits
