Cards of Maria

CC inne på Scrappiz del6

Posted on: lördag, mars 22, 2008

CyberCropen inne på Scrappiz , det har du inte missat, eller hur? =0) Jag kommer ladda upp mina gjorda alster undan för undan, i varsitt inlägg. Här kommer mitt senaste kort.

CC-utmaning: Gör ett så gult kort du bara kan. Vissa andra färger får förekomma men gult i olika nyanser måste ta överhanden. Valfri storlek. Stämpelmotiv får gärna vara med, men inget måste.

Ja, gör ett kort i gult lagom till påsk, kan det bli annat än ett påskkort? =0)

Här har jag använt mig av gult Fabriano Elle Erre som kortstomme, ett fyrkantigt vitt Fabriano med gula brads i varsitt hörn. Jag stansade ut ‘Glad Påsk’ med Cuttlebuggen i vitt självhäftande cardstock som jag sedan målade gula med ProMarker-pennan ‘Yellow’. Allt material utom dies, stämpel och ProMarker hittar du i shopen. Stämpeln kommer från Stämpelboden.

cc-kort-gult.jpg

***

(in english)

It is still CyberCrop at Scrappiz and here comes my latest card.

CC-challenge: Make a card in yellow. Other colours are alowed, but yellow should be dominant.

Well, yellow is easter to me so I made an Easter card. The stamp is from Stämpelboden. You find most of the used materials except the stamp and dies for the letters I have used, in my shop.

/Maria

Kommentera

mars 2008
M T O T F L S
    Apr »
 12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
31  

Arkiv

  • 8,721 hits
