Cards of Maria

Badkruka

Posted on: måndag, mars 31, 2008

Jag är överviktig! Ja, jag är alltså inte viktigare än alla andra, utan jag är helt enkelt fet. 🙂 Och under ett par tre månader har min kusin J knuffat, puffat och buffat på mig för att komma iväg och träna. HA!!! Jag träna!!! That will be the day… och idag var den dagen. 🙂

Vi började med att sms varandra… Varför ringa för? Då pratar man för mycket. *fniss* Så vi sms de viktigaste som tex ‘vart ses vi?’, ‘där och där’ och så. Sedan var det bara hoppa på cykeln och försöka trampa i motvinden… Ja, hade jag föreslagit bussen hade hon slagit mig i knoppen så fort hon hade fått syn på mig 🙂 Vi strålade samman ‘där och där’ som överenstämt och cyklade in mot stan. *Pust, Stånk och mycket Stön!* 🙂

Sedan skulle man hoppa i baddräkten och sist jag gjorde det grät jag av synen som mötte mig!!! Vilket j*vla hus!!! Ett helt j*vla radhus område!… Nej… Fel… Kontinenten – som min far kallat min ädla bakdel – har nu vuxit till en hel jordglob!!! Så jag har verkligen inte sett fram emot att visa mig offentligt i baddräkt. Nej, lager på lager gäller för mig… Men inte idag inte.

Nej, det var bara att kränga på sig baddräkten, hoppa i pölen och hoppas på det bästa.

Så kom instruktören in, musiken dånade och alla började plaska runt. Vi skulle visualisera att naveln var en knapp och den skulle vi hålla intryckt så mycket vi bara kunde. Då skulle vi kunna behålla balansen mycket bättre… Är det någon idé att tala om att jag totalt misslyckades med att hitta min navelknapp??? Det fanns nog inte en millimeter i den där pölen som jag inte var och plaskade i *fniss*

Men… OJ! Vad jag hade roligt!!! Jag har nog inte haft så roligt på ett gympapass tidigare. Det är helt klart värt all träningsvärk som jag garanterat kommer att få. På onsdag gör vi om det, jag och kussen. 🙂

/Maria

(all text är skrivet med stor portion humor och självironi 🙂 )

1 Response to "Badkruka"

Va kul, Maria. Jätteduktigt!
Säger hon som betalar 300 kr/månad på ett gym och har inte varit där den januari… 2007!

Kommentera

mars 2008
M T O T F L S
    Apr »
 12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
31  

Arkiv

  • 8,726 hits
